بررسی و مقایسه خودروها

MINI John Cooper Works Clubman

مینی کوپر کلاب من

مقدمه:
اگر شما یک خودروی مینی جان کوپر را رانده باشید حتما در یافته¬اید که این مدل ماشین پرهیجان هستند. درست است که این ماشین سریع‌ترین یا پربازده ترین نیستند اما به راستی این ماشین دیوانه کننده است.
این ماشین بدون در نظر گرفتن موارد گفته شده درباره¬ی سرعت و بازده، به واقع مسرت بخش¬اند و راندن این ماشین‌ها به قدری فرح¬بخش است که دیگر شما به چیز دیگری جز راندن این ماشین اهمیت نمی¬دهید. صدای اگزوز، خراش جاده و وزوز موتور توربوشارژ کوچک این ماشین حس مسابقه¬ی رالی قدیمی و نوستالژیک را به شما القا می¬کند. اما آیا مدل جدید مینی¬کوپر از سری کلابمن هم همین طور است؟
“کلاب‌من” بالغ¬ترین مدل خودرو¬های مینی است که برای طرفدارانی طراحی شده که عاشق سرعت و تجمل هستند. در بالغ بودن از میان خودرو¬های مینی، “کلابمن” بی¬نظیر است.

ین مدل با قیمت ۳۰ هزار دلار به فروش خواهد رسید.

مصرف سوخت این مدل ۷٫۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و میزان دی‌اکسید کربن آزاد شده از این خودرو ۱۶۸ گرم بر کیلومتر می‌با¬شد. گشتاور خروجی بیشینه¬ی آن ۳۵۰ نیوتون متر است.

چرخ‌های آن از آلیاژهای سبک ساخته شده و چراغ‌های آن از نوع LED می¬باشد. صندوق آن قابلیت افزایش فضا از ۳۶۰ به ۱۲۵۰ لیتر را دارد.
در ۱۴۵۰ rpm بیشترین گشتاور این ماشین به حدود ۳۵۰ نیوتون متر می¬رسد. سیستم تعلیق جلو آن از نوع single-joint spring strut و تعلیق عقب آن از نوع چندلینکه می¬باشد.
طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۲۵۳ ، ۱۸۰۰ و ۱۴۴۱ میلی‌متر است. فاصله‌ی چرخ‌های جلو و عقب آن از هم ۲۶۷۰ میلی‌متر است. ظاهرا این ماشین نشان کم لیاقت ترین ماشین را از میان خودروهای مینی به خود اختصاص داده است.
این تنها نشان دیوانه بودن این ماشین نیست، بلکه دماغه¬ی این ماشین هم چندان شباهتی به مدل¬های ماشین های مینی ندارد و درواقع به نوعی آرام و متین به نظر می‌رسد. این ماشین کارا و سریع است اما آیا این مدل به اندازه¬ی کافی خوشایند است تا به عنوان یک مینی کوپر مناسب باشد؟
اجازه دهید این موضوع رو روشن کنیم، مدل “کلاب‌من” درخودروهای مینی، خودرویی عالی¬ است. در حقیقت این مدل یکی از جذاب ترین ماشین¬ها هستند. اما این مدل به عنوان یک خودروی مینی کوپر مناسب نمی¬تواند شناخته شود به خصوص این که این مدل چهار چرخ محرک تناسبی با خوشایند بودن ندارد.

درست است این مورد باعث چسبندگی بیشتر، سرعت و ایمنی بیشتر می¬شود اما این خود باعث می‌شود راننده را از تفریحات شیطنت آمیزی که از این خودروها انتظار می¬رود، محروم کند.

بررسی گلف آر:
مدل ۲۰۱۷ فولکس ‌واگن گلف آر (Golf R) با ظاهر جدید و قدرت بیشتر رونمایی شد.مدل ۲۰۱۷ گلف آر (Golf R) به مدل ۲۰۱۷ و به‌روزرسانی شده گلف ۷٫۵ پیوست و پرچم‌دار اتومبیل‌های سری آر شد.همان‌طور که انتظار می‌رفت هاچ‌بک‌ها و واگن‌های R همان تغییراتی را در سبکشان دارند که در سایر اتومبیل‌های این خط تولید اعمال شده است؛ از جمله سپرهای جدید و به‌کارگیری چراغ‌های LED جدید در جلو و عقب هنوز اطلاعاتی در مورد تغییرات فنی و شاسی منتشر نشده؛ اما شرکت فولکس‌واگن افزایشی ناچیز در توان سری آر را تأیید کرده است.
در مدل ۲۰۱۷ گلف آر، موتور بنزینی ۲٫۰ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر این اتومبیل توانی معادل ۲۲۸ کیلووات و گشتاوری معادل ۴۰۰ نیوتن متر خواهد داشت. توان و گشتاور مدل قبلی گلف آر در بازار اروپا به ترتیب ۲۲۱ کیلووات و ۳۸۰ نیوتن متر بود. قیمت این خودرو با گیربکس دستی معادل ۴۰ هزار پوند و با گیربکس اتوماتیک DSG معادل ۴۴ هزار پوند است.

شاید اگر آپشن چهارچرخ محرک بودن از این خودروی مینی حذف می‌شد اندکی جذاب‌تر و اندکی سبک‌تر می‌شد و عملکرد آن بهبود می¬یافت، چسبندگی آن به سطح جاده کمتر می¬شد.
مضاف بر آن، چهارچرخ محرک بودن برای خودرویی که توان آن ۲۳۱ اسب بخار است چندان محسوس نیست و این مورد می¬تواند هیجان رانندگی را هم از بین ببرد به خصوص برای ماشینی چون مینی که اولویت آن ایمنی نیست.
اگر مینی کوپر بخواهد که نشان خود را رو روی “کلاب‌من” نیز داشته باشد باید بعضی تغییرات را در این مدل اعمال کند و آپشن چهارچرخ محرک بودن آن را حذف کند.

MINI John Cooper Works Clubman

 

https://www.aparat.com/v/3qymT

https://khatevije.ir/mini-john-cooper-works-clubman/

چه مقدار این مطلب مفید بوده است؟

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن